lørdag den 28. november 2009

PsykoThriller på Rosenteatret

Søges til Psykothriller på Rosenteatret.

Spillere, Scenograf, Lydtekniker,Lystekniker, Special Effects, Videoproduktions-ansvarlig, Producer, Pr-ansvarlig, Instruktør-assistent.

Det vil være et stykke, som bygges op gennem styret improteater.

Dvs. jeg kender stykkets handling. Jeg ved hvor scenerne skal starte og slutte så nogenlunde… Gennem improvisationer driver vi så handling frem. Efter prøverne går jeg hjem og skriver på det. Analyserer. Sørger for at den røde tråd holder. Dramatiske punkter osv.

Vi improviserer videre over samme eller nye scener. Til sidst når det hele er gennemarbejdet står vi med et færdigt manus. Og vi kan så begynde at øver det.

Jeg forestiller mig at vi skal ramme en varighed på en time. Men lad os se hvor vi ender.

Spillerne har stor indflydelse på deres karakterer, og en vis indflydelse på handlingen, til et vist punkt.

Pitch:
6 mennesker har sagt ja til at medvirke i det ULTIMATIVE reality show. Der er en stor pengepræmie og berømmelse til vinderen. Men hvad de ikke ved, er graden af ydmygelser de må igennem, for at vinde præmien. I et show som ikke går ud på, at fange publikum i glæde over at se en vinder. Men fange publikum i deres ubændige trang til at se mennesker fornedres og overskride alle grænser.

Men hvad ingen af deltagerne ved er, at der kun kan være en´ vinder af showet. Af den ene grund. At når showet slutter, er der kun en tilbage i live. Det ultimative realityshow, går altså på at drive mennesker helt derud, hvor der ingen vej er tilbage.

Jeg søger 6 spillere, som synes det her kunne være spændende. Arbejdsformen er hård, og kræver arbejdsmoral. Fordi det et stykke af vejen, vil føles som om der mangler struktur, og fordi at man som skuespiller er tryggest ved blot at have det hele på et stykke papir fra starten

Stykket skal spille på Rosenteatret. Vi har fået en premiere dato til april. Vi spiller på Rosenteatret.

Jeg vil gøre opmærksom på at jeg forbeholder mig ret til manus. Til at rette i jeres replikker. Til at slette og ændre alt hvad der kommer frem. Det er en idé jeg har arbejdet med længe, og jeg kunne ligeså godt sætte mig og skrive det nu. Men synes denne arbejdsmetode kunne være vildt spændende. Jeg har tænkt mig at udgive stykket bagefter. Bare så alle ved det.

Jeg håber ikke det her lyder alt for rodet. Det er tanker, jeg hurtigt har forsøgt at få ned på papir.

Send mig en mail hurtigt,, hvis du er interesseret…

Kh Palle

Palle0069(a)hotmail.com