søndag den 1. november 2009

INterval - nyt dansekompagni

Hej Allesammen

Danser/skuespiller/akrobater/gymnaster anything goes søges.....HASTER

Jeg vil gerne etablere et kompagni, der hedder "INterval". Kompagniet skal træne frem til den 12. dec. ca. 3 timer om ugen. Vi skal arbejde med "FLying low teknikken", som er en teknik, hvor man arbejder med fart, og det at komme op og ned fra gulvet. Resultatet af arbejdet skal vises lørdag d. 12 dec. 2009 til en dansefestival i Fredericia.

Her er en kort personlig beskrivelse af teknikken.

"Der er ikke noget, der hedder destination eller position det eneste, der er, det er fysisk bevægelse over tid.

....

En kineser med pandehåret sat op i et springvand står mit på dansegulvet, hun drejer rundt og rundt omkring sig selv og vifter af og til med armene som om, der er nogle fluer, der generer hende. Hun ser ikke alle de andre, der ligger på gulvet og strækker ud. Hendes slanke krop drejer bare forvirret rundt i cirkler. Hendes krop fortæller en historie, der aldrig stopper.

....

Fra stående, smelter jeg ned i gulvet, hvor efter min krop føres videre rundt i en kolbøtte, der ender i, at jeg slider over gulvet. Jeg eksploderer i en drejning rundt mod højre hjørne i siddende position. Hvorefter jeg tager hele min krop med mig fra siddende til løbende, og så løber jeg sammen med de 30 andre dansere for livet i en kurve hen mod det andet hjørne. Mit løb transformerer sig til en håndstand, hvorefter jeg smelter ned i gulvet og bliver et med gulvet. Og BANG! jeg eksploderer i alle retninger frem, og "tager hele lokalet" med mig op imod loftet. "

Hvem er friske? Send gerne mailen videre hvis I kender nogle der kunne være interesseret. Trænningen kommer til at finde sted i Århus.

Meld tilbage hurtigst muligt på grovnk(a)gmail.com

MVH.
Kathrine Grovn Nissen