søndag den 29. november 2009

The flood for Climate justice

Skuespillere søges til "The flood for Climate justice" til 12. december i København
Transport betales.

Line Kirk og miljøbevægelsen Noah er ved, at planlægge en stor event under klimatopmødet, det kommer til at foregå d. 12 december, hvor vi vil oversvømme København i Mennesker og meninger i "The flood for Climate justice".
Eventen er lige i midten af klimatopmødet COP 15, vi laver eventen, for at sætte fokus på verdensledere ikke må promovere falske løsninger, men at de er nødt til at lave en aftale som er fair for alle.

Vi er igang med at bygge et stort aktiemarked, men det er ikke noget helt almindeligt aktiemarked. Det der foregår er nemlig carbon trading og offsetting, hvilket vil sige at de rige lande køber de fattiges naturressourcer, så de slipper for at ændre deres livsstil og kan blive ved med at forurene atmosfæren. Det de gentlig gør er at købe og sælge forurenet luft og laver penge ud af ingenting.

Vi samler min. 2000 mennesker på halmtorvet, klæder os i blå ponchoer og laver en flod af mennesker og meninger, som strømmer gennem Københavns gader og tilsidst når frem til Carbon markedet på Christiansborg slotsplads, hvor vi sammen vil vaske det væk! Det er et symbol på at alle de falske markedsbaserede løsninger skal ud af klimaforhandlingerne.

Det jeg gerne vil have din hjælp til er inputs til hvordan vi skaber denne illusion, helt fra begyndelsen, hvor jeg forestiller mig at men in black kan være tilstede og skabe illusionen og "provokere" folk fra starten af demoen. Og disse går med i floden og holder stemningen af at de sælger vores klode. jeg håber så på at de samtidig kan fungere som en slagss guides (stewards) som kan hjælpe flooden med at løbe den rigtig vej og holde humøret oppe. Altså fungere som en slags crowd managers...

Det hele kulliminerer på christiansborg slotsplads, hvor vi vasker alle carbon traderne væk ved at oversvømme aktiemarkedet og omdanne dem til en del af floden/ eller mr. green. (mænd i grønt)

Jeg estimerer at vi skal bruge min 30, men jeg har rigtig meget brug for inputs om dette er realistisk.

Håber det har vakt din interesse og du har mulighed for at hjælpe mig! Skriv eller ring gerne for mere info og evt. uddybning!

Se også www.floodcopenhagen.org og vores you tube channel, hvor du blandt andet kan se videoer fra vores teaser actions...

Mange hilsner

Line Kirk

lirken(a)gmail.com
20765509