onsdag den 11. marts 2009

Social-psykologisk eksperiment ved Århus Universitet

Jeg er ph.d. studerende på Psykologisk Institut ved Århus Universitet og skal her til sommer lave nogle sociale eksperimenter, der vil undersøge om vi mennesker præsenterer os forskelligt i forskellige sociale sammenhænge og i bekræftende fald hvordan.

Til det første forsøg søger jeg en kvindelig forsøgsassistent i alderen 18-30 år, som vil få en central rolle i eksperimentet. Den særlige kvalitet jeg søger hos denne person, er at hun skal kunne fremstå som en ikke særlig tiltrækkende person overfor en mandlig modpart. Hvorledes dette opnås må vi finde ud af sammen, men det vil være en stor hjælp, hvis du selv har nogle ideer med hensyn til sminke og lignende, der kan give et realistisk look.

Din rolle vil primært bestå i at skulle indgå i én-til-én samtaler med en række unge fyre, og i første omgang behøver du blot forpligte dig på at medvirke 1 til 2 eftermiddage omkring juni måned.

Mit stramme budget tillader desværre ikke, at der kan blive tale om en kontant aflønning, men du vil modtage en mindre erkendelse. Størstedelen af dit udbytte bliver med andre ord, at du vil medvirke i et anderledes og sjovt eksperiment, hvor du får mulighed for at ”spille” grim og opleve andre menneskers reaktion på dette. Derudover vil du selvfølgelig bidrage til værdifuld forskning.

Det er selvfølgelig vigtigt, at udseenet realistisk kan gøres ikke tiltrækkende - ligesom man kan forskønne, kan man også gøre det modsatte med fedtet hår, ikke apetitlige tænder eller måske bare gøre alt for ikke at dække uren hud, render under øjnende osv.?! Det vil være så fedt, hvis én har lyst til at prøve kræfter med denne rolle. Jeg synes det kunne være et morsomt og spændende forsøg. Eller hvis én af jer kender én, som måske vil hjælpe, må I meget gerne sende den videre...

Hvis du er interesseret, så kan jeg kontaktes på tlf 89426985 eller email: nielshje(a)psy.au.dk

Med Venlig Hilsen

Niels Holm Jensen